fbpx

Stichting Beach Mission – actief met evangelisatie in populaire badplaatsen onder uitgaande jongeren – breidt het aantal evangelisatiereizen voor 2017 uit naar 5 reizen. Twee reizen gaan naar Lloret de Mar, één naar Blanes en twee naar Salou.

Beach Mission wil een positieve impact hebben op de levens van jongeren en op uitgaansgebieden door hulp te bieden en door jongeren op een levens veranderende wijze met Jezus in contact te brengen. In 2017 is het derde jaar dat Beach Mission evangelisatiereizen organiseert. Per reis nemen circa 20 mensen deel aan de reis. De Spaanse badplaatsen behoren tot de meest populaire bestemming voor feestvakanties onder duizenden Nederlandse, maar ook Engelse, Spaanse, Franse, Duitse en Italiaanse jongeren.

Tijdens de eerste reis vorig jaar was er vanuit de overheid moeite met het gebruik van evangelisatiemateriaal en de polo’s met een Bijbelse tekst erop, wat zelfs leidde tot een boete in november. Enkele weken voor de evangelisatiereis afgelopen jaar trok de gemeente deze echter in. Tijdens het afgelopen jaar kon de stichting ongehinderd haar werk doen; zowel in Lloret de Mar als Blanes.

De aanpak van deze evangelisatiereizen is dat er in het uitgaansgebied contact gelegd wordt met de jongeren en dat hun het evangelie wordt gedeeld. In de gesprekken worden jongeren ook uitgenodigd voor een gratis barbecue (“BBQ-Chill-out”). Tijdens de barbecue vertelt één van de deelnemers zijn of haar ‘life-story’. Op verzoek van de jongeren brengen we jongeren in contact met een kerk in hun eigen omgeving in het thuisland en/of met een alpha-cursus.

www.beachmission.org
www.evangelisatiereizen.nl

Reacties van dit persbericht op CIP.nl